Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse av webbplatsen som möjligt.
Genom att du fortsätter att använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies.

x
Taloyhtioet

Avfallshantering för höghus- och radhusboende

Vanligtvis är det disponenten som svarar för att ordna avfallshanteringen i ett husbolag. Även aktiva boende och styrelsemedlemmar kan främja en effektiv och miljövänlig avfallshantering i husbolaget.

På dessa sidor finns information om olika insamlingsalternativ för avfall i husbolag. Det går behändigt att ansluta sig till avfallshanteringen via vår e-tjänst eller genom att ringa vår kundservice, tfn 020 637 7000.

Grundavgift

Grundavgift (f.d. ekoavgift) för avfallshantering betalas för varje fastighet. Husbolagets invånare får ingen separat faktura för ekoavgiften, eftersom avgiften inkluderas i bolagsvederlaget.

Grundavgift för avfallshantering ingår i bolagsvederlaget. 

Med grundavgiften upprätthålls avfallshanteringstjänster avsedda för privathushåll, som avfallsstationer, nätverket av ekopunkter, ambulerande insamlingar, hantering av farligt avfall och avfallsrådgivning. Den bekostar även avfallsmyndighetens verksamhet.

Priserna baserar sig på de avfallstaxor som avfallsnämnderna bestämt. Se taxa och fastställda avgifter på avfallsnämndernas webbplatser:

Västra Nyland

Östra Nyland